Search

Book Review: Den magiska Stenen, Åsa Uddh

Updated: Jan 6

This is our very first review of our October released book; “Den magiska stenen”! Thank you BIRGITTA M Do you want to review or read this book too? Visit our new webpage. Posted • BIRGITTA M Jag har läst "Den magiska stenen" av @mellanlandet Åsa Uddh. En e-bok med fantastiskt färgstarka och vackra illustrationer av @ewergrey Evelina Foxberg. E-boken är utgiven av Lange Forlag "Albin och hans familj ska åka iväg till sin stuga på Fårö och bästa vännen Maria får åka med. Familjen har mist sin älskade dotter och syster i en tragisk olycka. När Albin blir ledsen går han för sig själv och ibland till ett speciellt träd en bit från stugan. Där klättrar han upp och tillkallar Knorp, en pyssling från Mellanlandet, som hjälper Albin få kontakt med sin änglasyster Linnea. Albin bjuder in Maria till Mellanlandet, där Linnea, Knorp och vargen finns. De bästa vännerna bekantar sig med den världen tillsammans. Den magiska stenen, som Albin hittar, blir betydelsefull." Barn och magi, det som för många vuxna ses som en lek eller ett sätt att hantera sorg och rädslor, kan vara verklighet för de yngre. Det verkar som att barn med öppenhet för andra dimensioner är lite lillgamla. De verkar så kloka för sin ålder, har ett mer moget språk. För mig är detta med andra dimensioner inte ett dugg konstigt, eftersom jag som är en ytterst jordnära person, upplevt mycket som inte kunnat förklaras. "Den magiska stenen" är en bok som kan skänka tröst till både barn och vuxna som mist någon. Tror också den kan läsas med någon vuxen i barngrupper. Bokens vackra illustrationer av Evelina Foxberg förstärker berättelsen på ett magiskt sätt. Tack till Lange Forlag för recensionsexemplaret. - #langeforlag #langewebshop #åsauddh #evelinafoxberg #denmagiskastenen #review